perjantai 22. toukokuuta 2015

Tää on hyvä just näin

                                                                  Laitapas siitä hyvän mielen biisi soimaan! :--)



Oppimispäiväkirjat on lopultakin palautettu, viimeinen tentti suoritettu maanantaina ja kaikki muutkin kouluhommat tältä vuodelta purkissa ja purkki laitettu hyllylle kesäksi. Aurinko paistaa, elämä hymyilee vihdoinkin ja oven takana kolkuttelee kesä. Kesä tuo mukanaan mun unelman: TANSSITIIMIN!! (pari kuukautta tanssin treenausta ihanissa maalaismaisemissa!) Ja sitä kautta myös kristillisen kansainvälisen taideleirin, josta oon haaveillut iät ja ajat, mutta aina ajatellut olevani silloin töissä tai liian vanha. Itkettää ilosta. Musta tuntuu, että mua hemmotellaan ihanilla asioilla rankan vuoden jälkeen. Tiesin, että tää kääntyy vielä voitoks, vaikka en uskonutkaan sitä. Ja pian kesän jälkeen P:kin saapuu jo samalle maanosalle mun kanssa. Nyt on mun aikani nojata taaksepäin, vähän höllätä otetta ja ravistella vuoden stressit ja pelot roskikseen. Aika latautua ja rentoutua. Aika nauraa ja aika tanssia.


Kaikella on määrähetkensä,
aikansa joka asialla taivaan alla.

Aika on syntyä ja aika kuolla,
aika on istuttaa ja aika repiä maasta, --

aika itkeä ja aika nauraa,
aika on valittaa ja aika tanssia,

aika heitellä kiviä ja aika ne kerätä,
aika on syleillä ja aika olla erossa,

aika etsiä ja aika kadottaa,
aika on säilyttää ja aika viskata menemään,

aika repäistä rikki ja aika ommella yhteen,
aika olla vaiti ja aika puhua.

                                                                                      Saarn. 3:1,2,4-7


Toivon, ettei kellekään tullut mun hehkutuksesta ahdistusta eikä ketutuksen hyökyaallot nyt paiskautunut kenenkään kasvoille. Tai edes pisarat. Oli sulla sitten mikä aika tahansa, niin tiedä, että ajat muuttuu. Kato ylöspäin, pidä kiinni ja odota. Ei se aurinkokaan paista aina samaan paikkaan eikä samassa paikassa oo varjo jatkuvasti. Sillon kaikki kuihtuis eikä mikään kasvais. Niin se on meidän elämässäkin. Sen, jos minkä oon saanut kuluneen vuoden aikana oppia.


"Tänään mä hymyilen, mul on kaikki mitä tartten."
                                                                Tää Hyvä on Näin / Gfm

4 kommenttia:

  1. Niinhän se on :) Piä hauskaa rydes <3

    VastaaPoista
  2. Siis päivitin ton saarnaajan pätkän instaan pari viikkoo sitten ja just äskön törmäsin siihen taas instassa ja nyt täällä! :D vaik en oo ikinä aiemmin kuullukaa siitä! ehk se on sit mulle tarkotettu kohta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siistiä! Mun on koko vuoden pitäny postata toi kohta ja nyt aattelin et vihdoin oli sen aika (heh) :--D ehkäpä ;)

      Poista

Raapusta postilaatikkoon kommentti tai kaksi,
saat sillä päiväni iloisemmaksi.
Risuja tai ruusuja valita saat,
ne mieleeni painan ja talletan korvan taa ;-)

Kiitos, mielipiteesi on minulle arvokas!